Meni

Blic, Kurir i ostali da doniraju pare zarađene od senzacionalizma!


Šokanto, tragično, nehumano, dramatično, nećete verovati kad pročitate, zaprepastiće vas ovo, da se skameniš, katastrofalno, kataklizmično… Koliko su domaći mediji zaradili novca od senzacionalističkih naslova? Apelujemo da deo novca od senzacionalizma doniraju u humanitarne svrhe!

Očito je da je informisanost bila sporedni faktoru u izveštavanju domaćih medija o razornim poplavama, a senzacionalizam primarani. Kurir, Blic, Informer i ostali tabloidi, koji se predstavljaju kao “krediblniji mediji od poverenja”, takmičili su se ko će imati šokantniji naslov i ko će vas više naterati da klinete na link ili kupite njihove novine.

Nakon samo nekoliko dana, ponestajalo im je zaprepašćujućih prideva i senzacionalističkih fraza pa su ih iz dana u dan reciklirali.

Ne prođe dan da ne pročitate naslov koji počinje sa frazom “Dramatično”, “Tragično”, “Šokantno”, “Ovo morate pročitati”, “Ova fotografija je rasplakala ceo Balkan”, “Zaprepašćujuće”. Razlog? Sigurno ne informisanost.

Domaći mediji su u toku ovih teških vremena opravdali frazu “sedma sila”. Imajući u vidu to da poplava nije samo potpopila desetine gradova, već je najviše potopila našu vladu. Mediji su obavljali ulogu organizatora humanitarnih akcija i preuzeli dužnosti Biroa za informisanje, a Tviter je bio Biro za informisanje iz senke.

Čitanost i posećenost domaćih medija nikada nije bila veća. Beskrupulozna trka pojedinih medija za čitaocima vodila se ne zbog pravovremenih informacija, već zbog posećenosti.

Ko je imao šokantniji naslov taj je dobio više klikova, lajkova, šerova i tvitova. Krajnji rezultat  je svakako zarada. Ko ima posećeniji sajt ili čitanije novine, taj ima pravo da zahteva više novca od oglašivača.

Pogledajte samo nekoliko poslednjih naslovih strana Blica. Primetite da se na naslovnim stranam nalaze samo deca i emotivni citat kao naslov. Šta više novca zarađuje od dečjih emocija?

Blic je ubedljivo najčitaniji domaći informativni sajt i ima veću posećenost od drugoplasiranog (B92) i trećeplasiranog sajta (Kurir) zajedno.

Bilo bi samo fer da senzacionalistički tabloidni sajtovi Blic i Kurir doniraju deo novca koji su zaradili od senzacionalizma.

I onda policija ispituje obične građane koji su delili opstveno mišljenje preko društvenih mreža zbog širenja panike. Ruku na srce, ako je neko širio paniku i nemir to su prvo Vlada Republike Srbije, onda Kurir, Blic i onaj Informer Dragana J. Vučić(evića).